12 maja 2014

Love is in the air

Kiedy pomyślę, że mogłam zrobić to już dawno, to aż się sobie dziwię, że coś co wydaje się takie oczywiste i proste teraz, wcześniej wydawało mi się nieosiągalne. Widocznie wszystko ma swój czas        i miejsce i pewnych rzeczy nie da się przyśpieszyć… :) Do ostatniej chwili, tak naprawdę nie wiedziałam czy pojadę. Przegapiłam promocję na bilety, między połączeniami na przesiadkę miałam tylko 7 minut, co jak wiadomo na długiej trasie kolejowej jest wybitnie krótkim czasem, pogoda zapowiadała się wyjątkowo kiepsko i miałam wrażenie, że jadę tylko po to, żeby  przejechać się pociągiem… Pomimo niesprzyjających okoliczności, moja determinacja sięgnęła zenitu, wsiadłam w pociąg i pojechałam na Dni z Wojskiem Polskim do 23 bazy Lotnictwa Taktycznego – do MiGów :)))))IMG_5778M
Wyzwaniem okazało się jednak nie przesiadanie się miedzy pociągami, a dostanie się do autobusu jadącego na lotnisko :P. Trzeszczały w szwach, ledwo startowały,tak były przeładowane, ale dojechaliśmy :). W końcu po długim spacerze od autobusu dotarłam na lotnisko, tylko trochę spóźniona na część powitalną :) Nawet udało mi się znaleźć parę niższych osób przy barierkach , dzięki czemu całe pokazy miałam jak na dłoni :) Miejsce d o fotografowania nie za szczególne, ale ja i tak dysponuje obiektywem – zabaweczką,  który do zdjęć obiektów latających się nie nadaje, więc nawet nie próbowałam wciskać się miedzy wielkie lufy obiektywów :) Nastawiłam się na pamiątkowe zdjęcia- i tych  sporo przywiozłam :) Nie zdjęcia były jednak najważniejsze. .tylko emocje :))))))
Najpierw pokazy śmigłowców…
IMG_5291M
Nie darzyłam ich dotąd szczególną uwagą, owszem podobały mi się, ale zdecydowanie ich nie doceniałam…Do czasu kiedy na scenę wleciały dwa Mi- 24… huk ich łopat przyprawił mnie o ciary na plecach. Siła razy potęga!
IMG_5329M
IMG_5330M
Wspaniale prezentował się również śmigłowiec SW-4 , wyczyniał w powietrzu takie akrobacje, że aż wydawało się to niemożliwe :)
W “przerwie reklamowej” przeleciały sobie F16 … no nie popisali się pokazem :P . Na krótko pojawiły się ponownie dwa F16 kiedy wleciała para Su 22 w symulacji  ataku  celu naziemnego a dwa eFY pełniły rolę osłaniającą i ciut polepszyły wrażenie, bo było to  ciekawe… niestety kiedy Su 22 kontynuowały pokaz eFy wyparowały … myślę ze zdecydowanie można było pokazać więcej …
IMG_5302M
Potem straciłam rozum … bo na scenę wkołował MiG – 29 …. Niestety moje zdjęcia są równie kiepskie co  potężne były moje emocje. To zdecydowanie za szybki samolot i za wysoko lata jak na możliwości sprzętowe którymi dysponuję :)
IMG_5352M
IMG_5356M
IMG_5359m IMG_5361M IMG_5436M
IMG_5432M
Kiedy Pilot MiG kończył swój fenomenalny pokaz, chmury już groziły… niedługo potem w trakcie pokazu wojsk lądowych, nastąpiło oberwanie chmury… chroniąc aparat pod małą parasolką, zastawiałam się gdzie tu uciec, żeby nie przemokła mi torba... mój wybór padł na oblegany z racji deszczu punkt gastronomiczny. Stanęłam w kolejce po wojskową grochówkę i... wmurowało mnie z wrażenia… spotkałam Panią Pilot MiGów !!! Nie podeszłam, bo rozmawiała ze znajomymi i zanim zdecydowałam czy wypada jej zawracać głowę czy nie… zniknęła w tłumie…
Przelot Herkulesa zastał mnie nad grochówką, w związku z czym jedyny obiekt latający, który był na tyle duży i na tyle wolny, by wyjść dobrze na moich zdjęciach, przeleciał mi przed nosem :))))
Chwilę po deszczu wyszło słońce i to tak potężne że wyschliśmy wszyscy w ciągu kilku minut :) Grupa akrobacyjna “Orliki “ najwyraźniej ma również umiejętność rozganiania chmur :D 
IMG_5454M
IMG_5454M2
Ich pokaz mnie absolutnie zachwycił! Kiedy oglądałam ich na zdjęciu, wydawało mi się ze to będzie jeden z mniej interesujących pokazów, tymczasem na żywo, było wręcz przeciwnie! To właśnie na ich pokazie zaczęłam żałować, że nie mam odpowiedniego obiektywu !
IMG_5487M
IMG_5493M2 IMG_5561M IMG_5562m
Jeszcze jedna wielka moja niedoceniana miłość czyli Su 22, ponieważ ja bardziej zachwycam się ich młodszymi siostrami ;). Na stoisku – taki sobie przysadzisty samolot, który nie zwraca zbyt wielkiej uwagi… ale w powietrzu… Już samo rozgrzewanie potężnego silnika rozchodziło się hukiem po całym terenie.. .a potem wystartowały… prezentowały  jedynie podejścia do ataku celu naziemnego... ale wierzcie mi, robią wrażenie!!!
IMG_5644M
IMG_5655M IMG_5656M
IMG_5657M
Jeszcze dobrze nie ochłonęłam, kiedy pojawił się kolejny Mig 29 :)))))  Tym razem, Pilot zaprezentował  pokaz na wysokim pułapie, dzięki czemu ja zostałam fotografem hipsterem - prezentującym zdjęcia jedynie dla ludzi z wyobraźnią. :P Wyobraźcie sobie ze tam lata MiG  :))))))))
IMG_5607M
Coś tam udało się złapać …  z naciskiem, że to coś to jest MiG i musicie uwierzyć mi na słowo :)))
IMG_5599M2IMG_5601M  IMG_5638M
Niestety na blok ratownictwa  też nie dopchałam się do miejsca z którego cokolwiek byłoby widać :( . Sytuację mogłam obserwować jedynie kiedy działa się w powietrzu
IMG_5582M
Za to na pokazy Biało –Czerwonych Iskier załapałam miejsce tuż przy barierkach ( niech żyją znudzone dziewczyny fotografów ! )  i chociaż  zdjęcia są wiadomo jakie to oczy  nasyciłam w stu procentach!!!!
IMG_5677M
IMG_5676M IMG_5721M IMG_5726M IMG_5737M IMG_5758M
Na deser została wystawa statyczna :) Na której osobiście poznałam pewien wcześniej znany ze zdjęć śmigłowiec…
“Stary zejdź mi z głowy i nie rób obciachu “ IMG_5577M IMG_5573M
Ten chłopak zrobił na mnie wrażenie nie tylko w powietrzu:
IMG_5580M
a ten kolega przyleciał z Marynarki Wojennej :)
IMG_5781M
“Niepozorna” Suczka
IMG_5767M
i malutki przy kolegach Orlik
IMG_5785M
Ten stroszył piórka i starał sie żeby nadrobić dobre wrażenie po latających kumplach
IMG_5288M
IMG_5795M
Było też sporo innych samolotów, w tym również lekkie konstrukcje, stoiska poszczególnych jednostek- marynarki ,wojsk lądowych ,jednostek specjalnych, żandarmerii  a także stoisko rekonstrukcji historycznej wojska. Nie sposób było tego wszystkiego obejrzeć w ciągu jednego dnia, a co dopiero sfotografować, żałuję że nie mogłam zostać również na drugi dzień…
Pomimo jednak tych wszystkich cudów.. moje serce należało tylko do tego JEDYNEGO…
IMG_5771M IMG_5805MIMG_5797M
IMG_5802M
IMG_5806MIMG_5581M

6 komentarzy:

  1. Śmigłowiec z pilotem na głowie wymiata :D
    Ty wiesz, że dopiero teraz zauważyłam, że on ma oczy? XD Do tej pory się zastanawiałam, o co Ci chodzi z tym "oczastym" śmigłowcem :P
    A zdjęcia wcale nie są kiepskie. Moje pstrykadło nawet takich by nie dało rady zrobić, więc ciesz się, że nie masz zwykłej "małpki", którą można by robić zdjęcia trawie albo niebu i to nie koniecznie z odpowiednią ostrością :P
    Cieszę się, że się wybrałaś na ten pokaz i trochę odżyłaś :) I żałuję, że nie mogłam Ci potowarzyszyć... chociaż huk i hałas pewnie by mnie szybko zamęczył, powodując tragiczny ból łba... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ten hałas to chyba przereklamowany :) Może jak na co dzień ,nie ma tylu osób i jest się bliżej samolotów? ale chociaż momentami było głośno, to bynajmniej nie był to hałas który przeszkadzał..no ale też ja odbieram to inaczej ;)

      Usuń
  2. Moja droga, minę to Ty masz jak kot co się dobrał do śmietany co najmniej ;-))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny komentarz Kamphory oddaje wszystko, co chciałam napisać. :)
    Dodam jedynie - ponownie - że piękne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń